Złe nawyki żywieniowe u młodzieży

Dieta kapuściana polega na korzystaniu przez 12 dni z góry narzuconego jadłospisu. Uwzględnia 3 posiłki dziennie, nadzwyczaj istotne jest przestrzeganie pór ich jedzenia: obiad powinno się zjeść między godz. dwunastą a czternastą, natomiast kolację przed godziną osiemnastą. Główne produkty w planie to chude mięso, jajka, warzywa i mała ilość owoców, usuwa aczkolwiek towary zbożowe, słodycze i alkohol. Proponuje wypijanie 2 litrów wody lub zielonej herbaty na dzień, zezwala na picie czarnej kawy z małą ilością cukru w celu obudzenia organizmu.
Zalety: - dieta zakłada spadek wagi ciała o ok 6-23 kg przez okres 13 dni - łatwe jak i szybkie w przyrządzeniu posiłki
Minusy: - osłabia organizm - wiąże się z dużym niebezpieczeństwem wystąpienia złego efektu jo-jo po jej zakończeniu - nie dostarcza wielu witamin i składników mineralnych - jest bardzo rygorystyczna, wymaga wielu wyrzeczeń - stosowanie planu dłużej niż przez 13 dni jest szkodliwa dla zdrowia Próbując stosować tą dietę powinno się poważnie podejść do zagadnienia dlatego że rygorystyczność diety, oraz ryzyko jakie niesie dla naszego ciała jest ogromnie wielkie. W związku z tym powinniśmy dobrze przemyśleć używanie tej diety aby chęć stracenia na wadze nie wywołała nieodwracalnych zmian w naszym ciele. za każdym razem dobierajmy produkty najwyższej jakości. W przypadku dostrzeżenie pierwszych alarmujących objawów zaleca się zaprzestanie używania diety i niezwłoczne udanie się do lekarza w celu skontrolowania stanu naszego zdrowia. Żadna dieta nie powinna być bardziej ważna od naszego zdrowia, jakie możemy utracić bezpowrotnie.

Zobacz także: jagody acai smak